Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, ako riadiaci orgán pre Operačný program Kvalita životného prostredia (ďalej len „RO OP KŽP“), oznamuje prijímateľom projektov technickej pomoci, že aktualizovalo prílohu č. 3 pracovný výkaz dohody a prílohu č. 10 pracovný výkaz experti vzťahujúce sa k Príručke pre prijímateľa pre projekty technickej pomoci OP KŽP, verzia 2.5. Dôvodom zmeny prílohy č. 3 sú pripomienky zamestnancov prijímateľa pracujúcich na dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru týkajúce sa zložitosti vypĺňania hodín v pracovnom výkaze v desiatkovej sústave, ako aj manuálneho odpočítavania obednej prestávky, resp. iných prerušení pracovného času od celkového počtu odpracovaných hodín. Z dôvodu zníženia administratívnej záťaže prijímateľov sa RO OP KŽP rozhodol vrátiť k vykazovaniu hodín vo formáte HH:MM, ako aj k zadefinovaniu novej bunky v pracovnom výkaze, prostredníctvom ktorej sa bude automaticky odpočítavať obedná prestávka, resp. iné prerušenia pracovného času od odpracovaných hodín. V prílohe č. 10, ktorú prijímateľ predkladá k externým službám (ak relevantné), bolo odstránené vyhlásenie zamestnanca týkajúce sa dodržiavania maximálnej dĺžky vykonávania práce v rozsahu 12 hodín/deň (ako aj iné odkazy vzťahujúce sa na Zákonník práce), nakoľko obmedzenie 12 hodín/deň sa v zmysle Príručky k oprávnenosti výdavkov pre projekty technickej pomoci, verzia 3.0 ako aj metodického pokynu CKO č. 6 k pravidlám oprávnenosti pre najčastejšie sa vyskytujúce skupiny výdavkov, verzia 5 vzťahuje na osobné výdavky riadiace sa Zákonníkom práce, a nie na dodávku služieb.
Nakoľko sa vo vyššie uvedených prílohách jedná o formálne úpravy, prijímateľ ich môže použiť na vykazovanie činností od 07/2019, pričom po dátume účinnosti tohto zverejnenia používa a predkladá už len aktualizované pracovné výkazy. Aktualizované prílohy sú dostupné na obvyklom mieste zverejňovania Príručky pre prijímateľa pre projekty technickej pomoci.